ABC Clinic’s directeur Jorn Kielman is donderdag 28 maart naar het Binnenhof afgereisd om een goed en constructief overleg te voeren over de ontwikkelingen in de cosmetisch en plastisch chirurgische branche. Hij had een afspraak met en bij CDA Tweede kamerlid Joba van den Berg. Joba van den Berg is sinds 2017 Tweede Kamerlid voor het CDA en […]
Dagblad Trouw en het TV-programma RADAR hebben samen met een groep internationale journalisten uitgebreid onderzoek gedaan naar implantaten en de mogelijke risico’s die implantaten kunnen hebben voor cliënten en patiënten. In zowel het dagblad als in de televisie-uitzending van 26 november 2018 is er ook aandacht besteed aan siliconen borstimplantaten. Dit kan eventueel leiden tot vragen of ongerustheid […]
Reclameregels cosmetische branche van kracht Sinds 15 oktober 2018 geldt er een reclamecode voor medische cosmetische behandelingen, uitgevoerd door artsen en privéklinieken. De code is tot stand gekomen met subsidie van het ministerie van VWS en is opgesteld door de Nederlandse Stichting Esthetische Geneeskunde. De code is onderdeel van de Nederlandse Reclame Code en geldt […]
De filler en Skinbooster Restylane staat in de esthetische wereld bekend om zijn uitstekende veiligheidsprofiel. Restylane is ‘s werelds eerste door de FDA goedgekeurde gestabiliseerde filler op basis van hyaluronzuur van niet-dierlijke oorsprong. Waarom kiezen wereldwijd zoveel artsen voor Restylane, net als ABC Clinic: Ruim 20 jaar klinische ervaring; Wereldwijd meer dan 30 miljoen behandelingen; […]
Op vrijdag 28 september is er op RTL Nieuws een item geweest waar gewaarschuwd wordt voor de risico’s van tijdelijke fillers. Daarnaast is er online ook een uitgebreid artikel verschenen over de mogelijke risico’s van deze mooimakende fillers (https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/4431791/artsen-cosmetisch-chirurgen-en-experts-slaan-alarm-over-risicos-van). De artsen, plastisch chirurgen en experts die RTL Nieuws raadpleegde zijn bezorgd over de meer dan […]
De overheid heeft een verplichte slogan laten ontwikkelen die moet waarschuwen tegen de gevaren van een cosmetische behandeling en plastische chirurgie. Of het nu om Botox, een ooglidcorrectie, een borstvergroting of mommy makeover gaat, er zitten gevaren aan dergelijke ingrepen. De slogan staat in de nieuwe reclamecode van de Nederlandse Stichting voor de Esthetische Geneeskunde (NSEG). Deze is tot […]